مزایای موسیقی در رشد کودک

شنبه 22 ارديبهشت 1397
16:58
مهگل فرشچی

آواز و موسیقی نقش مهمی در فرهنگ ما ایفا می کنند. شما در بسیاری از جنبه های زندگی خود آنها را خواهید یافت. تئاتر، تلویزیون، فیلم، عبادت، تعطیلات، جشن ها و مراسم های دولتی و نظامی. در خانه، موسیقی می تواند بخشی از فرهنگ خانواده ما بخشی طبیعی از تجربیات روزمره ما باشد.

از زمان تولد، والدین به طور غریزی از موسیقی کودک برای آرام کردن و تسکین فرزندان استفاده می کنند تا عشق و شادی خود را بیان کنند و به تعامل و برقراری ارتباط برسند.

والدین می توانند به این غرایز طبیعی اهمیت دهند و یاد بگیرند که چگونه موسیقی می تواند بر رشد کودک آنها تاثیر بگذارد، مهارت های اجتماعی را بهبود بخشد، و بر رشد کودکان در تمام سنین تاثیرگذار باشد.

مزایای موسیقی در رشد مغز کودکان

یک مطالعه در سال 2016 در موسسه مغز و خلاقیت دانشگاه کالیفرنیا جنوبی نشان داد که تجربیات موسیقی در دوران کودکی در واقع می تواند سرعت رشد مغز را افزایش دهد، به ویژه در زمینه مهارت های زبان و مهارت خواندن.

با توجه به انجمن ملی بازرگانان موسیقی (بنیاد NAMM)، یادگیری نواختن یک ابزار موسیقی می تواند یادگیری ریاضی را بهبود بخشد و حتی سطح نمرات را افزایش دهد.

اما پیشرفت تحصیلی تنها مزیت یادگیری نواختن آلات موسیقی نیست.

موسیقی تمام زمینه های توسعه کودک و مهارت های لازم برای آمادگی در مدرسه را برای آنها به ارمغان می آورد. فکری، اجتماعی و احساسی، حرکتی، زبان و سواد کلی.

این به بدن و ذهن کمک می کند با هم کار کنند. در معرض قرار دادن کودکان به موسیقی در طول توسعه زودرس به آنها کمک می کند تا آواها و معانی کلمات را بیاموزند.

رقصیدن به همراه موسیقی به کودکان کمک می کند تا مهارت های حرکتی خود را تقویت کنند، در حالی که اجازه می دهند تا خود را مطرح کنند. در کودکان و بزرگسالان، موسیقی به تقویت مهارت های حافظه نیز کمک می کند.

علاوه بر مزایای مرتبط با رشد و توسعه، چرا موسیقی مهم است؟ به سادگی، باعث ایجاد شادی در ما می شود. به گوش دادن به یک آهنگ خوب در رادیو ماشین یا در کنار پنجره در یک روز زیبا فکر کنید. این تعریف شادی است.

بازی های مرتبط با موسیقی برای کودکان در تمام سنین

کودکان در تمام سنین خود را از طریق موسیقی مطرح می کنند. پخش موسیقی کودک ثابت کرده است که حتی در سن کودکی، کودکان در پاسخ به موسیقی که می شنوند، گهگاه، عکس العمل نشان می دهند و دستان خود را حرکت می دهند.

بسیاری از کودکان پیش دبستانی آهنگ های مخصوص خود را ایجاد می کنند و بدون داشتن خودآگاهی، به همراه نواختن موسیقی، آواز نیز می خوانند. کودکان در آموزشگاه موسیقی می آموزند که با هم به عنوان یک گروه آواز بخوانند و احتمالا یاد بگیرند که یک ساز موسیقی بنوازند.

کودکان بزرگتر با موسیقی گروه های مورد علاقه خود می رقصند و از موسیقی برای ایجاد دوستی و به اشتراک گذاری احساسات استفاده می کنند. این فعالیت ها و بازی ها را با کودکان خود امتحان کنید تا لذت و یادگیری موسیقی را تجربه کنید.

نوزادان و موسیقی

نوزادان ملودی یک آهنگ را قبل از اینکه کلمات را درک کنند، متوجه می شوند. آنها اغلب سعی می کنند صداهای آنها را تقلید کنند و زمانیکه قادر به تحرک جسمی می شوند، متناسب با موسیقی بدن خود را تکان می دهند.

موسیقی آرام می تواند برای نوزادان، مخصوصا در زمان خواب، آرامش بخش باشد. موسیقی با صدای بلند ممکن است نوزاد را با افزایش سطح پارازیت در اتاق به شدت تحریک کند.

آوازهای ساده و کوتاه برای نوزادان با یک صدای عالی و منعطف، بهترین حالت است. در حالی که این فعالیت ها را انجام می دهید، یک یا دو خط را در مورد حمام کردن، پوشش یا خوردن غذا بخوانید تا موسیقی را به همراه آنها برای نوزادان خود پخش کنید.

کودکان نوپا و موسیقی

کودک نوپا دوست دارد که در واکنش به موسیقی برقصند و بدن خود را حرکت بدهند. نکته کلیدی در موسیقی برای کودکان نوپا، تکرار آهنگ است که استفاده از کلمات و حفظ کردن آنها را تقویت می کند.

سعی کنید آوازهای آشنا را برای آنها پخش کنید .اجازه دهید آنها ریتم ها را با دست زدن یا ضربه زدن به اشیاء ایجاد کنند.

کودکان پیش دبستانی و موسیقی

کودکان پیش دبستانی فقط آواز خواندن را دوست دارند. آنها در مورد توانایی های خود آگاه نیستند و اکثرا مشتاق هستند که آوازها را به صورت مشابه با نسخه اصلی بخوانند. آنها ترانه هایی را دوست دارند که کلمات و ملودی های تکراری دارند، از ریتم های با ضرب مشخص استفاده کنید یا از آنها بخواهید این کارها را انجام دهند.


کودکان پیش دبستانی از آهنگ های مهد کودکی و آهنگ هایی در مورد چیزهای آشنا مانند اسباب بازی ها، حیوانات، فعالیت های بازی و افراد لذت می برند. آنها همچنین اشعار انگشتی با قافیه های بی معنی با و یا بدون موسیقی را دوست دارند.

کودکان مدرسه ای و موسیقی

اکثر کودکان جوان مدرسه ای با ترانه های آوازخوانی بچه ها که شامل اشعار شمارشی، املایی یا به یاد آوردن یک سری رویدادها هستند، مجذوب می شوند. کودکان مدرسه ای شروع به ابراز علاقه و نفرت خود به انواع مختلف موسیقی می کنند. آنها ممکن است علاقه مند به آموزش موسیقی باشند.

نوجوانان و موسیقی

نوجوانان ممکن است از تجربیات موسیقی برای ایجاد دوستی و جداسازی روابط خود با والدین و بچه های جوان تر استفاده کنند. آنها اغلب به تفریح می پردازند و بعد از مدرسه با یک گروه از دوستان خود به موسیقی گوش می دهند.

هیچ ایرادی برای ترکیب کودکان و موسیقی با هم در فعالیت های سرگرم کننده وجود ندارد. ما از لحظه ای که متولد می شویم قادر به لذت بردن از مزایای موسیقی می باشیم، زیرا موسیقی می تواند کودکان را آرام کند و رشد کودک را تحریک کند.

اگرچه گوش دادن به قطعات خوب موتزارت احتمالا قدرت مغز ما را افزایش نمی دهد، اما لذت بخش و زیبا است.

از لذت خالص گوش دادن به آوازهای تسکین دهنده و هارمونی های ریتمیک، تا یادگیری زبان جدید و مهارت های اجتماعی، یا هر چیز دیگری مانند یک اتاق آرام در خانه با خانواده، یک چمنزار بزرگ پر از مردم یا آموزشگاه موسیقی پارسه می تواند زندگی کودکان و افرادی که برای آنها اهمیت دارد را غنی و سرزنده و شاداب کنند.


[ بازدید : 405 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آموزشگاه موسیقی پارسه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]